Etusivu / Palveluehdot

Verkkokaupan palvelu- ja toimitusehdot

Voimassa 01.09.2021 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkosivujen palveluita ja tuotteita myy Macfit, Y-tunnus 2848644-4. Myymme palveluita ja tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Palveluiden ja tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Palvelut ja tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.macfit.fi. Yrityksellä ei ole asiakaspalvelutiloja, mutta korjattavan tai verkkokaupasta ostetun tuotteen tuominen ja nouto onnistuu etukäteen sovittuna ajankohtana yrityksen työtiloista Tuusulasta.

Palvelutilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilatut palvelut ja jos kyseessä tuote, hinta. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä ja tuotetta ostaessa myös tilauksen maksamista etukäteen. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin palautus- ja toimitusehtoihin.

Maksutavat

Palvelut maksetaan siinä vaiheessa, kun Macfit lähettää hinnaston mukaisen korjauslaskun asiakkaalleen. Lasku maksetaan tilisiirtona Macfitin ilmoittamalle tilille.

Verkkokaupan tuotteet postikuluineen maksetaan tilauksen yhteydessä seuraavilla maksutavoilla:

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  • Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, Alisa Yrityslasku, OP Tililuotto ja OP Lasku
  • Korttimaksaminen: Visa ja Mastercard
  • Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo ja Siirto

Tuotteet voi vaihtoehtoisesti ja sopimuksesta maksaa noudettaessa käteisellä, tilisiirrolla tai mobilepaylla. Tällöin tuotetta ei tule ostaa suoraan verkkokaupasta, sen sijaan asiakkaan tulee pyytää lasku tuotteesta.


Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelutarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Palveluiden toteutus ja korjausaika

Asiakkaaseen ollaan aina yhteydessä ennen korjattavan laitteen toimittamista Macfitille.

Korjaukseen tuleville laitteille tehdään ensimmäisenä ilmainen korjauskustannusarvio. Kustannusarviot suoritetaan pääasiassa laitteiden saapumisjärjestyksessä, ja arviosta ilmoitetaan viipymättä asiakkaalle. Korjaukset suoritetaan pääsääntöisesti korjauskustannusarvioiden hyväksymisjärjestyksessä.

Korjauspalveluiden kesto vaihtelee korjauksen vaativuuden ja/tai osien saatavuuden mukaan. Tyypillinen korjausaika on 1–3 arkipäivää, mutta se voi enimmillään olla jopa 2–3 viikkoa.Pidätämme oikeuden aikataulujen muuttumiseen.

Korjauspalvelu maksetaan siinä vaiheessa, kun korjaus on suoritettu ja asiakkaalle on lähetetty hinnaston mukainen lasku.

Tilausten toimitusaika

Toimitamme korjatun tuotteen asiakkaalle viipymättä, kun lasku on maksettu.

Toimitamme verkkokaupasta tilatut tuotteet, kun maksu on suoritettu. Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan Macfit-etusivun "Ajankohtaista"-osassa.

Toimitustapa ja toimituskulut

Tuotteen toimittaminen korjauskustannusarvioon on asiakkaalle ilmaista. Mikäli asiakas ei halua, että Macfit korjaa tuotteen, asiakas vastaa itse paluupostimaksuista. Jos asiakas ei suostu maksamaan paluupostimaksuja, pidämme tuotteen itsellämme siihen saakka, kunnes paluupostimaksu on maksettu.

Verkkokaupan tuotteiden hinnat sisältävät toimitus- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset pakettina, jota voi seurata lähetystunnuksella. Lisätietoja lähetyksen seurannasta löytyy osoitteesta http://www.posti.fi.

Tuotteiden nouto yrityksen työtiloista Tuusulasta on mahdollista sopimuksesta.

Takuu-, vaihto- ja palautusehdot

Korjauspalveluilla on kuuden kuukauden takuu. Takuun voimassaolon ehtona on, että laitteen pohjaan kiinnitettävää huoltosinettiä ei ole poistettu tai vahingoitettu. Mikäli korjatulle tuotteelle aiheutetaan takuuaikana fyysistä vahinkoa, kuten pudottamista, kovaa kolhimista, painavan esineen alle jättämistä, kosteudelle altistamista tai muuta väärinkäyttöä, takuu raukeaa.

Verkkokaupan tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain tuotteita, jotka ovat palautettaessa samassa kunnossa kuin asiakkaan vastaanottaessa ne. Asiakas vastaa palautuksen toimittamisesta ja siitä aiheutuneista kustannuksista itse. Palautuksessa tulee käyttää samaa pakkausta, jossa tuote alun perin toimitettiin asiakkaalle. Jos alkuperäistä pakkausta ei ole saatavilla, tuote tulee pakata saman ohjeen mukaisesti kuin huoltoon toimitettavat tuotteet pakataan. Ohje pakkaamiseen löytyy osoitteesta www.macfit.fi/pakkausohje.

Macfit ei vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan asiakkaan tilille palautuksen vastaanoton ja tarkastuksen jälkeen. Vastaanottotarkastus suoritetaan viipymättä palautuksen saapuessa. Palautus maksetaan asiakkaan tilille viimeistään vastaanottopäivää seuraavana arkipäivänä.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@macfit.fi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä mahdollisimman pian tuotteen vastaanottamisen jälkeen. Jos paketti on vioittunut postissa, asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@macfit.fi.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin osoitteessa www.macfit.fi.

Riitatilanteissa: Jos sopimusehtoja koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttaja-asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Macfit käsittelee kaikkia asiakastietoja täysin luottamuksellisesti.


Macfit sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille.